söndag 6 januari 2008

Uppvärmning

Så där ja, då var årets första föreställning levererad. Det är ett jobb som jag faktiskt ärvt av min mentor Mr Colland. Han gjorde mängder med barn- och familjeföreställningar här i Eskilstuna. Och ett återkommande jobb för honom var Odd Fellows julfest. Det vill säga en klassisk julgranplundring. När Colland gick ur tiden 1999 blev jag tillfrågad om detta jobb som jag då såg som ett mycket hedersamt uppdrag.

Nu för tiden gör jag inte mycket barnshower vilket jag inte heller vill…. Men detta jobb kan jag inte slingra mig ifrån. Varje gång efter föreställningen när jag packar ihop mina saker kommer de in och bokar in mig inför nästa år. Sen kan jag inte sticka under stolen med att det betalar ovanligt bra för att vara en förening samt att de verkligen tar hand om mig när jag kommer dit. Som att de till exempel reserverar en parkeringsplats åt mig. Och sen har de en kak- och tårtbuffé som är något i hästväg.



En grej som jag tycker är viktig när jag ska göra en barnanpassad show, som jag vet många andra underhållare inte tänker på, är att det är minst lika många vuxna som barn i publiken. Och jag tycker det är viktigt att de ska ha lika roligt som barnen. Jag försöker i alla fall tänka så när jag sätter ihop showen och presenterar mina trollerinummer. Och det kändes som jag lyckades med det idag. Kanske till och med att jag gjorde lite väl ”vuxna” nummer. Men men, jag måste väl få ha lite kul också…

Inga kommentarer: