söndag 20 januari 2008

Ute i skogen fast i Stockholm

I fredags åkte jag till Hellasgården som ligger i närheten av Nacka....eller man åkte mot Nacka fast man svängde av efter södra länken och styrde mot skogen. Gården låg i alla fall mitt ute i skogen (nästan). Det var som en liten fjällstuga...fast i skogen. Det var i alla fall ingen restaurang av högre klass, det kunde jag lista ut när jag vid huvuddörren möttes av denna skylt.

Det var ett mindre företag som hade lite kick off / fest. Sammanlagt var det 33 personer som skulle parta loss. Ingen av gästerna hade vad jag såg egen matsäck med sig utan de fick avnjuta en tre rätters middag som fick högt betyg vad jag hörde i alla fall.

Mellan rätterna underhöll jag vid varje bord med lite close-up-magic. Och när desserten var uppäten och kaffet var serverat var dags för mig att kliva upp på den lilla scenliknande klossen = min arbetsplats. Jag hade mitt eget ljus med mig vilket var bra men...jag skippade att köra via ljudanläggningen för de var ju bara 33personer. Så här i efterhand var det så klart en miss. Ibland funkar det och då blir det lite mer personligt att köra utan mick men denna gång var lite för många i publiken lite för onyktra för att det skulle flyta på bra. Det var ett par häcklare i publiken som jag var tvungen att lyssna på och "sätta på plats" eftersom jag inte hade ett ljudsystem som kunde överrösta dem.

En häcklare är, för er som inte vet, en person som gärna lägger lite "roliga" kommentarer under föreställningen eller kanske rent av försöker att sätta dit artisten på något sätt. En typisk häckling som man får höra lite då och då är tex: Kan du inte trolla fram lite fler drinkbiljetter istället? Om du får en tjuga av mig, kan du göra den till en hundring? Trolla bort chefen! etc etc Som ni förstår är det personen ropar ut dessa pinsamheter som gör bort sig mest...

Efter föreställningen var det i alla fall ovanligt många som vill tala med mig efteråt. Alla var nöjda nöjda och hade förslag och förfrågningar på nya tillfällen. Det är kul. Eftersom 80% av sådana snack aldrig blir av så är det ganska stor chans att det blir något eftersom det var många som hade olika förslag :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har humöret i topp trots dina häcklare