måndag 14 januari 2008

Helgens jobb 3:3

I söndags begav jag mig till Tumba för att trolla på ytterligare en julfest. Denna gång var det företaget DeLaval. Det var en mycket väl genomtänkt julgransplundring. En kille var ansvarig för festen och hade ett körschema som var planerat in i minsta minut. Bandet som spelade var ovanligt bra och de lyckades faktiskt att svänga till det riktigt fint med underhållningsmusiken. Konferencier och allmän hålligångare var en kille vid namn Nick Schröder som kanske är mest känd för låten ”Hej Monika” men även som programledare i sommarprogrammet ”Hej Sommar”. Han var bra. Lite så där lagom galen och såg till att få med alla i dansen runt granen. Jag själv hade en halvtimme att fylla och denna gång krånglade jag inte till det utan körde min inarbetade show som är anpassad till familjepublik. Trettiominuter går snabbt när man har roligt. Jag kände mig nästan lite snål mot publiken när jag tackade för mig och lämnade över till Nick. De hade ju ändå ett schema att följa och framförallt en gran som skulle kastas ut.

Inga kommentarer: