onsdag 27 augusti 2008

Örebro

Tisdagskvällen ägnade jag åt att vänta ganska mycket. Åkte till Scandic Hotel Grand i Örebro där jag först minglade och trollade bland de 120 revisorer från Ernst & Young som avnjöt fördrink klockan 19.30. Senare på kvällen, till kaffet, var det dags för min show. Så det blev några timmars väntan som jag använde till att äta en bra middag, läsa och lyssna på ett avsnitt av Sommar i P1 på iPoden. Klockan 22.45 gick upp på scenen inför dessa glada revisorer. Trots den sena tiden märkte jag inte av någon överförfriskning i publiken. Men de var med på noterna från start och jag kunde mjölka ut ganska mycket skratt på vissa skämt. Vi hade rolig tillsammans i 45 minuter sen packade jag ihop så snabbt jag bara kunde eftersom jag skulle upp tidigt nästa morgon för att åka till Göteborg. Jag kom i säng klockan 02.00 med vetskapen om att jag måste upp lite extra tidigt för att stryka lite kläder.

1 kommentar:

by Stfn sa...

Hade jag vetat att du var i krokarna hade jag kommit och ersatt Ipoden :)