söndag 17 augusti 2008

Trollkarlar på stan

Igår blev det en kväll i magins tecken. Min goda vän (och trollkarlen) Julien och jag gick och såg Joe Labero som uppträdde här i Eskilstuna. Biljetterna var undanlagda av Labero själv så vi fick riktigt bra platser mitt i det gigantiska tältet som slagits upp på Fristadstorget. Showen var hela två timmar lång och Labero matade trick på trick i värsta rockkonserttempot. Bra jobbat.

Efter showen blev det back stage-häng med Labero. Kul att se alla prylar bakom scenen och få en uppfattning vilket enormt jobb det ligger bakam en show som denna. Efter en bit mat var det upp till mig och Julien att visa vad Eskilstunas uteliv går för. Vi hade en mycket trevlig kväll/natt/morgon med mycket trollerisnack. Intressant att höra om Laberos framtidsplaner och hans syn på branschen han jobbar i. Han är ju absolut utan konkurens the hardest working man in the trolleribuissnes (i Sverige). Och jag är så tacksam att han gör ett bra jobb. För när han gör bra trolleri och fyller salonger runt om i landet så är det bra reklam för magin som i sin tur gynnar alla trollkarlar i Sverige.

2 kommentarer:

by Stfn sa...

Kroghäng med Labbe alltså. Det toppade ju helt klart min lördag.

Anonym sa...

Visste inte att Joe hade groupies. Nu vet jag det.