måndag 27 september 2010

Vuxna barn

En skola här i stan fyllde 50 år i fredags. Och jag var inbokad för att göra tre shower på förmiddagen så alla skolans elever fick se. Det var ett tag sedan som jag gjorde underhållning för yngre publik med det kändes som det funkade riktigt bra. En del tror att det är lättare att trolla för barn. Glöm det! Visst, det kan i viss mån vara lättare att lura barn med trolleri men barn är ärliga och är man det minsta tråkig eller dålig så får man höra det direkt. Det handlar fortfarande om att göra underhållning inte att luras.

Sen tycker jag det är viktigt att bara för att det är barn behöver man inte göra sig till på något sätt. Jag kör på som vanligt och då får man kontakt med barnen. Däremot satt vissa lärare vid sidan av och på något konstig sätt gör sig till. De säger saker om "Neeeeej, hur gööör han?""Åååå, vad tokigt"  på ett helt onaturligt och överdrivet sätt som dom aldrig skulle göra om det bara var vuxna i publiken. Barnen i sin tur tittar lite på läraren med blicken "Åh, vad barnslig hon är". Roligt var det i alla fall och jag var helt slut efter dessa tre urladdningar.

Inga kommentarer: