torsdag 30 september 2010

Övning ger färdighet...

Satt och tittade igenom filmklipp som jag gjort när jag tränar på lite olika trick. Att träna på trick framför en spegel är ganska bra. Men det är viktigt att man inte gör det för mycket eftersom i verkligheten ser man ju inte sig själv när man står framför en publik. Det bästa är att filma sig själv. Jag försöker göra det när jag är ute på jobb för att se vad som är bra och vad som kan göras bättre. Men även så klart i min övninsstudio, som för det mesta är mitt vardagsrum.

Jag filmar även lite småtrick. Dels för att jag vill se om jag kan göra tricket rent tekniskt bra men också för att se om det är ett trick kan funka ute in real life.

Hittade detta klipp bland annat som görs med en helt vanlig kortlek. Det är ett trick som jag förmodligen aldrig kommer göra ute i skarpt läge. Men jag tycker ändå att det ser bra ut. Så bra  att jag själv blev lurad när jag nyss såg det.




Jag har som sagt massor av övningsklipp. Kanske lägger upp några fler...

Inga kommentarer: