fredag 17 september 2010

Magiska Borås

I tisdags åkte jag till Elite Grand Hotel i Borås, där jag skulle göra min show på en konferensmiddag. Det första jag alltid vill göra när jag kommer på plats är att känna in lokalen som man ska vara i. Testa ljudet ordentligt, känna av vilka vinklar man har att jobba med samt prata lite med personalen som ska jobba där under kvällen. Så här såg utsikten ut från scenen.


När det är klart blev det incheckning på hotellrummet. Jag älskar rum med utsikt. Spelar ingen roll vad utsikten är, bara man kan se långt.

Jag tyckte hon såg lite mystisk ut hon i rödan jackan på bilden ovan. Så jag var tvungen att zooma in lite.


Ok, då förstår jag. Tur att jag hade flyttat på min bil precis.

Efter en skön promenad genom staden bytte jag om och tog hissen ner till festlokalen där middagen ägde rum. Själva föreställningen gick fint. Det var en snäll publik och jag hade riktigt kul.

Trodde att jag skulle gå och lägga mig tidigt denna kväll...men "av en slump" hamnade jag på en bar där jag drogs in en mängd intressanta diskussioner om allt från religon, astrologi och om människan någonsin varit på månen. Jag själv är väldigt skeptiskt lagd men alltid öppen för att låta mig övertalas. Men när jag gick och lade mig, senare än vad jag planerade, så trodde jag fortfarande inte på någon gud, övertygad om att stjärnorna inte styr över min framtid och jag är helt säker på att människan varit på månen.

Man vill ju skapa sig lite spänning i vardagen i bland. En sak jag brukar roa mig med, oftast ofrivilligt, är att vänta så länge som möjligt med att tanka upp bilen. När jag var två mil utanför Eskilstuna såg det ut så här på instrumentpanelen.

Jag fick åka ultraekonomiskt och sista biten rullade jag in bilen på tomgång in i en bensinstation... Att jag aldrig lär mig.

Inga kommentarer: