tisdag 28 september 2010

Fullt ös i Nyköping

I lördags gjorde jag en show på Pelles Lusthus i Nyköping. Det var ett köpcentrum som hade 20-årsjubileum. Och tjejerna i Sisters of Soul arrangerade hela festen plus att de själva stod för en stor del av kvällens underhållning.

Jag tog inte så mycket bilder under kvällen. Det hanns liksom inte med. Jag kom just innan gästerna kom och han precis soundchecka. Tog denna bild med min iPhone bara för att konstatera att det var ett stoooort mellanrum mellan scenen och första bordsraden.

Det var så klart för att det senare skulle bli dansgolv. Men för mig är det nästan en nightmare. Man tappar så otroligt mycket kontakt med publiken om man jämför med att borden skulle vara framme vid scenen. Men det var inte i närheten av läge att börja rodda med det så det var bara att gilla läget och köra gärnet. Mycket riktigt tog det lite längre tid än vad jag är van vid tills jag hade allas uppmärksamhet. Men det är jäkligt häftigt när just det inträffar. När jag helt plötsligt kan prata lite lugnare och till och med göra en och annan konstpaus och märker att det är helt tyst i publiken. Alltså att det är tyst på rätt ställe annars kan det vara en nightmare på ett annat sätt... Men tack o lov har jag aldrig råkat ut för en helt tyst publik.

Jag testade faktiskt ett helt nytt trick. Det är alltid lite extra spännande när man presenterar tricket för publiken för första gången. Man hoppas att de ska förstå varandra, trivas ihop och ha kul ihop. Och jag tyckte faktiskt att det funkade helt ok. Rent tekniskt satt det perfekt men däremot ska jag göra några ändringar i presentationen.

Inga kommentarer: