fredag 10 september 2010

Tre kvällar på hemmaplan

Förra veckan gjorde jag tre kvällar här i Eskilstuna på Munktellmuséet. Det var Volvo Buss som hade bjudit in sina största och viktigaste kunder från hela Sverige. Det var jag och underhållaren Lasse Lindberg som skulle stå för underhållningen två av dessa kvällar. Den tredje kvällen var det jag och imitatören Anders Mårtensson som jobbade ihop.

Lasse är oerhört proffsig och rutinerad. Inte bara på scenen där han improviserar friskt och verkligen får med publiken. Han är även duktig på praktiska lösningar kring evenemanget. Som till till exempel när ljudfirman helt missat att ta med mikrofonstativ, så byggde Lasse denna fantastiska lösning som till och med var höj och sänkbar tack vare att skiftnyckeln agerade kil.


Det är ju en lite speciell miljö på ett bra sätt. Den lilla scenen stod mellan publiken, ca 80 st, och ett gäng gamla maskiner.


Kvällarna gick riktigt bra. Det var 95% män samtliga kvällar vilket så klart får avspeglas lite hur man lägger upp programmet. Jag säger inte hur...

God mat var det också. Det gjorde inte alls ont att käka löjrom till förrätt och en fantastisk hjortfilé tre kvällar på raken.

 Som sagt, den tredje kvällen jobbade jag ihop med imitatören Anders Mårtensson. Han hade massor av spännande väskor och lådor som jag blev jäkligt nyfiken på.
Hans första inslag under kvällen var att göra välkomstskålen som kungen. Ok, kanske inte utseendemässigt superlikt. Men rösten var klockren och det var riktigt roligt snack som gjorde att publiken blev ordentligt uppvärmda inför resten av kvällen.


Inga kommentarer: