tisdag 25 september 2007

Close-up

Close-up-trolleri är en mycket trevlig underhållningsform. Tidigare ikväll uppträdde jag för 20personer som alla jobbade på samma arbetsplats. Det var en avtackning kombinerad med 50årsfirande. Scenen i en close-up-show är i mitt fall ett bord. Publiken sitter extremt nära och kontakten mellan mig som trollkarl och åskådarna blir mycket speciell. I mitt fall blir det en hel del kortmagi eftersom det är min stora passion. Även fast det under showen ikväll blev fyra korttrick så var inget av dessa ett så kallat "ta-ett-kort-trick" vilket annars är det absolut vanligaste. Jag bjöd även publiken på ett trick med pappersnäsdukar och så själklart mitt absloluta favorit, ett trick med en bägare och en boll. Det sistnämnda tricket gjorde jag för första gången för tolv år sedan. Sedan dessa har jag putsat, filat och förbättrat detta nummer samtidigt som jag kört denna rutin så fort jag fått tillfälle.

Tyvärr är det inte så ofta som jag får göra denna show. Största anledningen till det är nog att man inte unnar sig underhållning när det är en så pass liten grupp. Kanske tycker man att det blir för dyrt / person eller så är denna konstart så ovanlig att idén aldrig väcks. Jag skulle verkligen vilja sätta upp en close-up-show i någon bra lokal. Man kanske kunde köra 2 shower per kväll med max 30personer i publiken som sitter i teatersittning kring scenen...som är ett bord....ja jag ska verkligen ta mig en funderare....

Kvällens jobb gick i alla fall bra...mycket bra...

Inga kommentarer: