torsdag 20 september 2007

Försäkringar och mynt

I kväll showade jag för 50personer som jobbade på Försäkringskassans huvudkontor. Middagen var på Myntkrogen som ligger granne med slottet. Jag var på plats i ganska god tid, så jag hann känna in lokalen och förbereda rekvisitan , kostymen och mig själv i lugn och ro. Det blev ett litet annorlunda upplägg för kvällen på önskemål av kunden. De ville inte att middagen skulle bli så sen med hänsyn till långpendlarna i gruppen.

Upplägget blev att jag körde close-up-trolleri till fördrinken. Jag började med att gick runt lite bland gästerna och gjorde en kortkonst eller två. Det gick ganska snabbt eftersom 50personer inte är så många... Jag lyckades höja stämningen ett snäpp och då var det dax för mig att kliva upp på en liten scen som vaktmästaren var snäll att ställa fram. Därifrån körde jag halva min show för den stående publiken (kul att få stående ovationer vid samtliga nummer). När jag var klar med min halva show fick de gå in i matsalen och äta. Efter ca halva middagen klev jag upp på samma scen (som nu var flyttad in till matsalen) och körde andra halvan av min show. Jag själv var mycket nöjd med min insats och fick bra respons....men inte tillräckligt för ett extranummer...

Nu till helgen har jag inga jobb, men på måndag förmiddag ska jag göra något jag aldrig gjort förut inför ett "företagsgig". Mer info kommer...på måndag.

Inga kommentarer: