torsdag 20 september 2007

Göteborg

Jag lämnade ett soligt Eskilstuna för att ca 5timmar senare (jag åt lunch längs vägen) parkera bilen i regnigt ett Göteborg. Det var ju otippat att det regnade där... Sökte upp restaurangen Soho vars övervåning var abonnerad av företaget Wavin som bjudit in ca 140 gäster/kunder och för kvällen min arbetsplats

Klockan var fyra och eftersom restaurangen låg mitt i smeten han jag med en liten shoppingvända. Halv fem möttes jag upp av trollkarlen Gaston för ett möte angående mässan om tre veckor. Han ska vicka lite för mig en dag så jag berättade om hur upplägget kommer att vara. Blev även lite spontantrollande för varandra vilket alltid är trevligt.

Klockan närmade sig 18.00 och Gaston, likt mig, hade ett jobba att ta tag i denna kväll.

Ikväll var det enbart close-up-trolleri som gällde för hela slanten. Denna ädla underhållningsform där gästerna får se trolleri på riktigt nära håll. Mitt uppdrag var helt enkelt att se till att alla gästerna (98% män) fick en trevligt stund med mycket skratt och förundran.

Det gick bra. Ibland fick jag slita hårdare och ibland flöt det bara på. Som när jag tog en klocka av en av person två gånger utan att han märkte det. Den andra gången var ganska lätt eftersom han skrattade så han grät av mynttricket som jag gjorde i hans händer.

Alla inklusive mig själv var nöjda med kvällen när jag lämnade restaurangen för att sedan spendera 4 timmar (det var lite trafik) i bilen på väg hem.

Inga kommentarer: