måndag 24 september 2007

Måndag...

I dag var det en fixardag. Begav mig till Stockholm i gryningen för att ha ett möte med en företag som har bokat in en liten kundmötesturné i fyra dagar där jag står för underhållningen. Malmö, Göteborg och två i Stockholm är städerna i fråga. Efter mötet blev jag bjuden på lunch. Konstigt att det ofta är under mer avslappnade former (som tex en lunch) som det blir mer vettiga saker sagda än under själva mötet. Med det vill jag inte säga att var så just idag ;)

När jag ändå var i storsta´n passade jag på att uppsöka en välsorterad tygbutik. Jag letar efter ett särskilt tyg till ett nytt nummer som jag just nu jobbar med. Hittade ett tyg som jag nästan är helt säker på att det kommer funka. Det var inte 100%:igt men förhoppningsvis kommer det bli bra. På vägen hem till E-tuna ringde jag en syateljé som min snälla syster tipsade om. Det var en fullträff. De var riktigt peppade på att få sy mina handskar. Åkte till ateljén så fort jag kom till Eskilstuna så att jag kunde förklara mer detaljerat mina önskemål. Kändes mycket bra när jag åkte där ifrån.

Resterande arbetsdagen gick till att jobba ifatt lite administrativt arbete samt lyssna på massor av musik. Jag vill lägga in mer musik i min show och letar nu aktivt efter rätt låtar...det är svårt.

Inga kommentarer: