fredag 28 september 2007

Örebro



Igår blev det lite fix och trix under dagen. Bland annat var jag till de helt suveräna kvinnorna på DiWa design som hjälper mig att sy ett par handskar. Handskarna ska användas i ett nygammalt jongleringsnummer. Vad jag jonglerar med kan man se på denna bild.




Tidigare har jag gjort detta nummer enbart när jag blivit ackompanjerad av en orkester. Har gjord numret ungefär 50 gånger det senaste två åren (vilket är ganska lite). Därför letar jag nu musik (eftersom det är bökigt att ha med sig en orkester enbart för detta nummer). Och syr även upp nya detaljer som passar till mina olika kostymer. Därav handskarna.

Och apropå kostym…

På kvällen åkte jag till Örebro för att göra en timmes close-up-trolleri för ett företag som hade en kundaktivitet. När jag kom fram upptäckte jag till min förskräckelse att jag glömt min kavaj. Jag har alltid annars en reservkavaj med mig ifall någon annan olycka skulle vara framme, men båda dessa hängde i min resegarderob som befann sig hemma. Som tur var hade bytt om hemma till rätt byxa och rätt skjorta/t-shirt, jag brukar oftast byta om helt när jag väl kommer på plats. Sen är det så klart ingen som klagar för att jag inte har kavaj på mig eftersom det bara är jag som vet om att jag brukar ha på mig det. Men det kändes otroligt naket utan kavajen och utan alla bra fickor som finns. Rekvisitan för kvällen bestod i en kortlek, ett gäng gummisnoddar, en penna och ett litet rep så jag klarade mig ganska bra ändå.

Om ni någon gång befinner er i Örebro kan jag verkligen rekommendera en lunch, fika eller bara ett besök på Naturens hus där jag för kvällen befann mig. Otroligt snyggt, naturnära och trevlig personal.

Efter kvällens jobb kände jag mig nöjd. Men jag nöjer mig aldrig. Finns alltid detaljer att fila på.

En reservkavaj i bilen vore kanske en idé.

Inga kommentarer: