tisdag 16 oktober 2007

Close-Up

World Trade Center, Stockholm, var dagens arbetsplats. Det var den tredje Bankgirodagen av fyra. Det var mer folk än de tidigare dagarna och därav mer för mig att göra eftersom jag gjorde close-up-trolleri. Uppskattade antalet gäser till ungefär 80 stycken. Jag gjorde en eller två rutiner per bord. Jag hade tänkt att jag skulle prova ett nytt nummer för kvällen…men så blev det inte. De tre rutiner som snurrar på är så väl inarbetade och säkra. Och eftersom de funkar så bra är det svårt att plocka in ett nytt även fast jag vet att det är ett riktigt bra trick. Nästa gång kanske…

Två trevliga citat från kvällen:

Kvinna efter sluteffekten på en av mina rutiner: ” Det är första gången som jag känner att mitt nackhår står upp”
Annan kvinna vid ett annat bord, samma nummer: ”Det där är så bra att det gör ont”

Inga kommentarer: