måndag 8 oktober 2007

Veckoplanering

Nu har jag packat det sista i min lilla resväska, hängt in kostymerna i resegarderoben och checkat att allt är som det ska i min trolleriväska. Imorgon åker jag till Malmö, Hilton Hotel, för att göra ett jobb åt Bankgirocentralen. Det är den första av fyra informationsdagar som de ska hålla för sina kunder (bankerna) i Malmö, Göteborg och två i Stockholm. Det är en eftermiddag fullproppad med föreläsningar och seminarier som kommer att avrundas med en buffé och magisk underhållning av mig. När jag är klar med Malmöjobbet åker jag direkt till Göteborg och checkar in på hotell Mornington. Jag ska nämligen jobba på en mässa (Scanautomatic på Svenska Mässan) för Strängnäsföretaget Leine Linde. Mässan börjar redan på tisdagen när jag är i Malmö så jag har kallat in förstärkning i form av Göteborstrollkaren Gaston som har fått hårda restriktioner om hur han ska showa istället för mig ;)

Så på onsdagen jobbar jag på mässan och ser till att det är mycket folk som skrattar och har kul i Leine Lindes monter.
På torsdag gäller samma sak plus att när mässdagen är slut kommer jag åka till nästa Bankgirokundträff som är just i Göteborg. Vilken tajming.
Fredagen är den sista mässdagen och när den är slut och jag slår igen bildörren hemma i Eskilstuna sent på kvällen så kommer jag sprudla av energi och kroppen kommer att spritta av rastlöshet….NOT.

Ja just det. I morse gjorde jag något konstigt. Jag var på tågstationen här i Eskilstuna och trollade och blev intervjuad av SR P4 Södermanland för att samla in pengar till Världens barn. På plats var lite olika hjälporganisationer och dessutom Robert Wells och Robert Bronett. Det var inget som var annonserat i förväg förutom i själva radioprogrammet och den här affischen som satt inne i vänthallen.

Det var ganska kul att se minerna på folk som just klivit av tåget och som hastigast skulle passera vänthallen och hör att någon sitter och spelar piano för att sedan inse att det är Robert Wells som sitter och spelar. Det var ingen glitter och glamour direkt. Men det var trevligt att få en pratstund med dessa herrar. Robert hade överaskande stora kunskaper om trolleri.

Jag tror att det går att lyssna på höjdpunkterna och se lite bilder på denna länk Men i skrivande stund har de inte uppdaterat sidan: Morgonskiftet

Inga kommentarer: