måndag 22 oktober 2007

Måndagstrolleri

Så var det dags för det fjärde och sista (för denna gång) jobbet för Bankgirot. Det var ca 70 bankmänniskor som hade haft konferens på World Trade Center under dagen och sedan fick njuta av en trevlig buffé och en ännu trevligare trollkarl ;) Det gick fint även denna kväll.

En svårighet när man jobbar med close-up-trolleri, som jag gjorde denna kväll, är att man inte blir ett ”trixkille” som vill visa ett kul partytrick som vem som helst kan göra. Nej, dels vill jag göra trollerinummer som är totalt omöjliga att lista ut, när de ”spolar tillbaka bandet” efter att jag lämnat bordet. Men nästan ännu viktigare är det att jag ger dem en liten föreställning med en tydlig början, en mitt och bra slut. Och att helheten är så pass bra att det inte funder på hur jag gjorde utan bara låter sig underhållas. Troligtvis är det just det som skiljer proffstrollkarlar mot amatörtrollkarlar.

1 kommentar:

christernilsson sa...

Jag är imponerad av att du hinner skriva så ofta på bloggen - trots ditt tajta trollerichema! Men jag är glad för det eftersom det är mycket intressant att läsa din inlägg. Håll ut!