tisdag 22 april 2008

Close-up



På måndagskvällen blev det en liten biltur till en charmig herrgård utanför Askersund. Dumt nog vet jag inte exakt var jag befann mig, för jag följde bara GPS:en helt blint... Så här såg herrgården ut.


Det var ett lite grupp människor, från ett och samma företetag som hade haft konferens och skulle på kvällen avnjuta en fyra-rätters middag. Under tiden som de åt satt jag i personalrummet och fixade i ordning inför föreställningen samtidigt som även jag fick avnjuta en vällagad anka.

I en liten mysig salong med ett par riktade lampor mot ett bord gjorde jag min close-up-show. Jag hade kul och när jag tjuvlyssnade på deras eftersnack förstod jag att de också hade det :-)

Efter föreställningen åkte jag direkt till Högboda Folkets Hus. Jag skulle göra en föreställning där på förmiddagen. Så jag valde att åka dit och sova på deras vandrarhem istället för att ta in på ett hotell i Karlstad eftersom jag kom fram till Karlstad vid midnatt.

Inga kommentarer: