torsdag 17 april 2008

Äta, jobba, sova



Idag gjorde jag två föreställningar i Vintrosa, utanför Örebro. Det börjar närma sig slutet på denna turné... lite skönt faktiskt...

Efter föreställningarna åkte jag hem, fyllde på magen och sov en stund. Sen var det bara slänga sig in i bilen och åka till Strängnäs och företaget SPM som hade ett litet event i sina egna lokaler. Jag skulle köra showen till middagen. Gästerna var ca 60 till antalet och kom från 30 olika länder runt om i värden. Mestadels asiater av olika slag. Det blir alltid lite mer utmaning att köra på engelska.

Jag var lite orolig först när jag såg vilka mängder snaps som gästerna drack. Eftersom jag vet hur det kan bli, så lyckades jag få igenom att köra igång min föreställning lite tidigare än planerat.
Det var riktigt roligt att trolla i kväll. Allt satt som en smäck...till och med engelskan...
När jag var klar med mitt slutnummer kliver en av cheferna upp på scenen, tackar av mig och kränger på mig en pikétröja med tillhörande väst, självklart med deras logga på :-) Och så här glad blev jag då:

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Carl!
Det var en mycket bra show som du gjorde hos oss på SPM och som alla uppskattade. En liten korrigering bara; snaps dracks det men ytterst begränsat. Moderat intag är nog rätt ordval.
Vi, SPM, skulle vilja varmt rekommendera dig och din show för andra företag som står inför dilemmat att "hitta på något" för utländska gäster. Vi är mycket nöjda med din insats och hela arrangemanget.
Hälsningar,
En av cheferna