tisdag 8 april 2008

Hedenlunda

Hittills denna vecka har jag varit på två olika möten. Det ena mötet var med en arrangörsförening som ska arrangera en öppen scen här i Eskilstuna den 11:e maj. Jag har blivit anlitad att vara konferencier och även göra ett par magiska inslag. Det kommer bli spännande att se vilka akter som kommer uppträda. Hoppa det blir bra bredd

Det andra mötet var ang ett företagsevent som är nästa vecka i Strängnäs. Vi gick igenom upplägg och kikade på lokalen. Det kommer vara många utländska gäster från hela världen så de var så klart måna om att det inte skulle finnas några oklarheter.

Och just nu är jag hemkommen från Hedenlunda Konferenscenter. Det har blivit lite av mitt favoritslott eftersom jag gjort ganska många jobb där och har börjat lära känna en del av personalen. Så här ser det ut när man svänger in från allén.



Jag får alltid förstklassig mat där. I kväll fick jag regnbågslax med en varm potatissallad. Det som är lite jobbigt med Hedenlunda är att det ägs av Fazer. Vilket innebär att i varje litet rum finns det skålar med favoriterna Marianne, Geisha och Dumle.

Denna kväll var det 28 chefer från Scania som skulle underhållas. Värmde upp dem med lite close-up vid borden för att senare efter desserten köra föreställningen. Det märktes att ett par av männen hade lite svårt till en början att acceptera att jag kunde göra saker som de inte har en aning om hur det funkar. Men efter halva föreställningen kändes som även de kunde luta sig tillbaka och bara bli underhållna. Kanske för att jag upplyste dem att jag  inte har en aning om hur man bygger och säljer en  lastbil :-) 

Inga kommentarer: