onsdag 16 april 2008

Närke igen

Två föreställningar idag igen, Östansjö och Åmmeberg.

Inte så mycket att skriva om eller så är jag bara väldigt trött just nu... 

Mellan föreställningarna hade jag ett par timmar som jag valde att spendera i Askersund. Åt på en trevlig restaurang vid vattnet och sedan tog jag en härlig promenad längs Vättern med gassande sol i ansiktet.

I Åmmeberg, som är en väldigt liten ort, satte nytt publikrekord under denna turné....i minst antal personer.... Det var synd, för arrangörerna hade verkligen ansträngt sig för att få hit folk. Jag tyckte verkligen synd om dem. Jag tror det brast på att det hade lagt showen för tidigt på dan. Invånarna hade inte hunnit kommit hem från jobbet än. Och självklart slog jag även rekord i mest antal journalister på en föreställning under denna turné. Och i siffror blir det:
Publik: 9 st
Journalist: 1 st

Jag hade inget att stressa hem till efter sista föreställningen. Och eftersom jag knappt visste var jag befann mig någonstans, på grund av att jag följer GPS:en blint, roade jag mig med att ställa in GPS:en på närmsta vägen istället för det förvalda snabbaste vägen. Blev en trevlig resa genom södra Närke på små vägar man aldrig annars skulle välja.

Inga kommentarer: