tisdag 22 april 2008

Konstiga Värmland

Föreställningen i Högboda gick som planerat. Mycket publik, bra arrangör och en perfekt scen.
När jag återigen packat bilen och drog vidare ställde jag in min GPS på Hagfors och "närmsta vägen". Det blev en fantastisk bilfärd i det underbara vädret. Värmland är verkligen vackert med sina berg, dalar och sjöar. Jag försökte fånga den fina utsikten med min mobilkamera.



Efter en smarrig lunch i Hagfors centrum begav jag mig till "Folkan" . Granne med folkets hus ligger Hagforsparken. Jag visste inte att Värmlands Las Vegas låg här.


Det var nog lågsäsong.
Men showutbudet var det inget fel på. (Min affisch längst ner till höger)



Jag skulle väl överdriva om jag säger att jag det var fullsatt i salen när jag väl körde igång. Men för mig spelar det ingen roll hur många det är i publiken. Jag underhåller de som är där och att de ska få en riktigt rolig stund. Den inställningen är väldigt viktig för att det ska bli kul för mig också...



Innan jag lämnade Hagfors stannade jag vid en bensinmack för att tanka. Vid en bänk strax invid macken sitter en person som jag mycket väl känner igen.



I alla orter runt om i Sverige finns det så kallade "original". Ni vet en människa som alla känner till främst för att man alltid ser honom eller för att kanske ser rolig ut eller gör konstiga saker. I Torshälla, där jag växte upp, såg man alltid en storväxt man i cowboyhatt, handskar, ett par väskor/påsar och en riktig stor nyckelknippa som skramlade lite tufft när han kom gående. Och där satt han. Helt overkligt. Mina tankar gick till pizzan i Storfors som jag skrev om här.


Jag jag var så klart tvungen att ta en liten snackmatch med honom, trots att jag aldrig tidigare pratat med honom. Jag fick veta att han sedan 2005 bodde i Hagfors. Det var en ganska lång historia som jag inte orkar skriva här. Men jag kan skriva att mannen till vänster i bild hade lite med saken att göra.


Bilfärden fortsatte kortaste vägen hem till Eskilstuna.

1 kommentar:

Anonym sa...

det där är ju en av mina bästa hejpolare, jag har just undrat var han tog vägen - underbar bild och en underbart snäll männsika. Jag är oerhört glad att du tog dig tid att prata med honom, ser fram emot att höra mer om storyn/c