lördag 26 april 2008

Party

Igår, fredag gjorde jag min show på Ulvhälls herrgård i Strängnäs. Det var ägaren av herrgården som ordnade en överraskningsfest åt sin man som fyllde 40år. Det var en lugn och sansad publik....NOT. På telefon kom vi överens om att jag skulle köra igång till kaffet men vi insåg snart att det skulle bli allt för sent. Så det blev att jag skulle showa under själva varmrätten, som var tapas. Kändes inte bra... Så när jag väl var på plats lyckades jag lite snyggt lägga fram lite andra förslag på upplägg. Och tillslut blev det att de fick spilla upp lite vin efter förrätten och jag kunde då kliva in och köra föreställning. Och det blev en bra lösning. Det är inte kul att stå och försöka underhålla en publik som äter samtidigt.

Föreställningen gick bra. Jag fick mosa på ordentligt i tempot eftersom det var en riktig partypublik. Då får man räkna med en hel del "roliga" kommentarer som man hela tiden får överväga om man ska svara tillbaka på eller bara köra vidare. Svettigt men kul!

Inga kommentarer: