söndag 2 mars 2008

Båtmagi

I lördags åkte jag till Enköping för att göra mitt femte framträdande denna vecka. Jag skulle underhålla ett litet företag som hade haft konferens under dagen och avslutade kvällen på en båt(!) som låg mitt i Enköping. Shiphotel sjöhästen. Måste säga att när jag kom fram till båten blev jag inte så imponerad men när jag väl klev in ändrade jag helt uppfattning. Det var en mysig liten båt med en liten restaurangdel och en liten baravdelning. Jag hade bra förutsättningar från den lilla scenen i restaurangen för att göra ett bra jobb. Tack vara att de fri bar för de anställda var det extra hög stämning i lokalen redan innan jag körde igång....nästan lite väl bra stämning... Jag fick kämpa på i början för få med dem på noterna. I slutet av mitt andra nummer kände jag att tillslut fick maximal fokus av dem och jag kunde nyansera lite mer. Det var inte så att de var otrevliga eller gjorde bort sig, det var bara det att de var så jäkla glada i hatten och ville komma med många skämt själva inför sina arbetskollegor. Det är bara för mig att skratta med och köra på. Men man är bra slut efter en sådan show.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svårt med berusade åskådare... Man vet inte alls vart man har dom förrän de antingen är uppe på scenen, eller hoppar på en efteråt för att kolla om man har nåt i ärmen :)