tisdag 18 mars 2008

Värmland igen

I måndags gjorde jag en föreställning i Grums. På väg dit blev det helt plötsligt vinter igen. Så här såg det ut utanför Gruvan, där jag hade dagens första jobb. Min bil i förgrunden.
Gruvan är ett riktig klassiskt folketshus. Många dansband har lirat här under åren. Och inne i logen finns det en vägg med idolfoton på olika band som spelat. Man kan ju spenderar många minuter med att bara stå och titta på de olika fotona. Så otrolig roliga. Jag hängde upp mitt "idolkort" bland samlingen och tog ett kort. Kanske kommer någon att stå framför denna vägg om tjugo år och få sig ett gott skratt åt mitt kort...

På väg till jobb nummer två som låg lite längre ner i Dalsland märktes det mer och mer att det var ett riktigt snökaos under förmiddagen. Flera bilar låg i diket. En långtradare fick jag med på bild....jag åkte så långsamt så jag hade gott om tid att ta bilden...

Efter den andra föreställningen åkte jag till Karlstad där jag bodde kvar över natten.
Och idag, tisdag, åkte jag från Karlstad till Björneborg. Det är en liten ort som ligger mitt i skogen mellan Karlskoga och Degerfors. En liten roligt detalj med alla dessa folkparker och folketshus är kaffetermosarna. Var man än kommer så blir jag nio gånger av tio bjuden på kaffe i en sådan här termos

Men visst är den snygg!

Jo förresten.... föreställningarna gick riktigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, nice med fotot.