söndag 23 mars 2008

Onsdag och torsdag

I onsdags var det då dags för urpremiären av min close-up-show Trick eller mirakel. Måste erkänna att jag var nervös. Inför "vanliga" föreställningar som jag gör är jag inte det minsta nervös. Då är det mer att jag försöker locka fram en liten nervöskänsla så att jag blir mer fokuserad och taggad. Men i onsdags hade jag en liten nervöskänsla i magen hela eftermiddagen och fram till showtime.

Förhållandena för perfekta, eftersom jag hade bestämt dem ;) Scenografin var enkel. Svart back drop, riktad ljus (fresnel) och i sista sekund så skippade jag head set, som mikrofon. Det behövdes inte. Publiken var lugn och fin och det var inget annat som kunde störa ljudmässigt. Showen blev 1 timme lång. Jag hade svårt att avgöra om det gick bra eller inte direkt efteråt. Kanske för att jag var så fokuserad på de helt nya numren i showen. Det strulade lite med musiken i vissa nummer, fast utan att bli någon katastrof. Men av eftersnacket att tyda så var alla nöjda och glada.

På torsdagen gjorde jag show nummer två. Jag hade gjort ett par mindre ändringar som gjorde att showen flöt på lite bättre. Denna kväll var det verkligen knökfullt i lokalen och mycket mera "tryck" i publiken. Eftersom det skärtorsdag var det (gissningsvis) mer alkohol i publiken vilket så klart gjorde att stämningen var hög i lokalen. Denna show kunde jag slappna av lite mer samtidigt som allt flöt på riktigt bra, även musiken. Ett par trollkarlskollegor var och tittade på showen så efteråt blev det efterhäng intill morgontimmarna...

Oj, vad roligt det är göra denna show! Längtar till onsdag då det är dags igen!

Inga kommentarer: